لیفتراک دستی

لیفتراک دستی یا استاکر ، یکی از انواع لیفتراک است که در انبارها برای جا به جا کردن بار و وسایل دیگر را دارد.

برای بار های نسبتا سنگین استفاده می شود که انسان به صورت عادی قادر به جا به جایی آن نمی باشد ولی نباید بار های بسیار سنگین را با آن ها جا به جا کرد زیرا خطر واژگونی در آن ها وجود دارد.

لیفتراک دستی

کاربرد لیفتراک دستی

از لیفتراک دستی یا استاکر دستی برای بالا و پایین بردن بار در ارتفاعات استفاده می شود. جک بالابر این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کار می کند که می تواند بار و وسایل مورد نظر را در ارتفاعات بارگیری و یا تخلیه نماید. این دستگاه در کارگاه های کوچک، انبارها و محیط های صنعتی به راحتی نیاز افراد در جا به جایی وسایل را برآورده می کند.

به صورت کلی از لیفتراک ها برای بارگیری و یا تخلیه بار ماشین ها و همچنین برای قرار دادن و یا برداشتن وسایل و بار در قفسه فروشگاه ها، کارخانه جات و کارگاه ها استفاده می شود.

همانطور که گفتیم این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کنترل می شود و سیستم عملکرد آن ها بر اساس پمپ هیدرولیک می باشد. البته برای بالا و پایین بردن شاخک های لیفتراک دستی از جک دستی هیدرولیک و برا جلو و عقب بردن آن از نیروی دست استفاده می شود و در نوع نیمه اتوماتیک آن برای بالا و پایین رفت شاخک ها از نیروی برق استفاده می شود و برای جلو و عقب رفتن دستگاه از نیروی دست استفاده می شود. لیفتراک را با نام هایی نظیر جک بالابر، بالابر صنعتی یا استاکر نیز می شناسند.